tisdag 15 januari 2013

Återkomsten

Nu ni!
Nu är vi äntligen på bättringsvägen, tog bara en släng av den där "bantningskuren" först. Usch vad jobbigt det är att vara sjuk så länge...

Men nu är jag som sagt tillbaka.

Första receptet ni får av mig är bebismat.
Måste ju dela med mig av lite olika saker, eller hur.

Idag lagade jag frikadeller med rotfruktsplock.

Frikadeller

100g köttfärs
1/2 dl ströbröd
1/2 dl mjölk
1/2 msk potatismjöl
Vitpeppar
Basilika

Blanda ingredienserna och låt ligga i 10 min. Rulla sedan små köttbullar av smeten och lägg i kokande vatten, förslagsvis med hålslev. Koka tills de flyter upp, då är de klara att ta upp.

Till detta serverade jag med kokta potatis och morotsbitar. Samt en sås på crème fraîche, majonäs och dill.

Hannes vill ju gärna äta själv nu så jag försöker att tänka ut mat som går att äta med fingrarna och den här gick jättebra.
Blir alldeles varm i hjärtat när min lille kille äter min mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar